Cinc
dies després que Salou es quedés sense tren i es consumés un dels majors
disbarats contra el transport públic (el desmantellament de la línia de la
costa, utilitzat per 675.000 viatgers anuals), ERC va difondre ahir un comunicat amb el qual intenta sortir al pas del seu incomprensible silenci, el qual, afirma, va mantenir per no “entrar al joc barruer i mediàtic dels últims
dies que hem pogut observar en premsa i xarxes, on sembla que l’únic important
sigui assenyalar culpables en lloc de buscar solucions”. En la nota, ERC
considera positiu “eliminar les vies del tren del centre de la ciutat”, una
afirmació que sobta perquè més endavant proposa “aprofitar els terrenys que
quedaran lliures un cop desmantellades les actuals vies per destinar l’espai a
la creació d’un tramvia que permeti la connexió amb la resta de municipis del
nostre territori”. I és que segons les entitats que defensen el ferrocarril, les vies
actuals no cal desmantellar-les per tornar a posar-les més endavant: es poden aprofitar per al tramvia, abaratint-ne així la reconversió. ERC també
demana crear una “única línia BCN-Salou” (com vol l’alcalde, Pere Granados,
però que es veu inviable) com també “un traçat amb ample de vies internacional
de Salou a Vila-seca, connectant amb la línia d’alta velocitat del nou corredor”. “Aquestes
propostes -continua el comunicat- seran traslladades per ERC al Ministeri de
Foment a través dels nostres representants al Congrés i al Senat, així com a la
Generalitat mitjançant els nostres parlamentaris”. “Evidentment, no només
l’Ajuntament de Salou no ha estat a l’altura. El Govern espanyol i la
Generalitat han errat greument en el disseny, la planificació i la gestió del
corredor mediterrani, errada que afecta no només als nostres veïns i al nostre
sector turístic, sinó també a la resta de municipis del territori”.