dissabte, 18 de gener del 2020

ERC: sí al desmantellament de la via però amb tramvia



Cinc dies després que Salou es quedés sense tren i es consumés un dels majors disbarats contra el transport públic (el desmantellament de la línia de la costa, utilitzat per 675.000 viatgers anuals), ERC va difondre ahir un comunicat amb el qual intenta sortir al pas del seu incomprensible silenci, el qual, afirma, va mantenir per no “entrar al joc barruer i mediàtic dels últims dies que hem pogut observar en premsa i xarxes, on sembla que l’únic important sigui assenyalar culpables en lloc de buscar solucions”. En la nota, ERC considera positiu “eliminar les vies del tren del centre de la ciutat”, una afirmació que sobta perquè més endavant proposa “aprofitar els terrenys que quedaran lliures un cop desmantellades les actuals vies per destinar l’espai a la creació d’un tramvia que permeti la connexió amb la resta de municipis del nostre territori”. I és que segons les entitats que defensen el ferrocarril, les vies actuals no cal desmantellar-les per tornar a posar-les més endavant: es poden aprofitar per al tramvia, abaratint-ne així la reconversió. ERC també demana crear una “única línia BCN-Salou” (com vol l’alcalde, Pere Granados, però que es veu inviable) com també “un traçat amb ample de vies internacional de Salou a Vila-seca, connectant amb la línia d’alta velocitat del nou corredor”. “Aquestes propostes -continua el comunicat- seran traslladades per ERC al Ministeri de Foment a través dels nostres representants al Congrés i al Senat, així com a la Generalitat mitjançant els nostres parlamentaris”. “Evidentment, no només l’Ajuntament de Salou no ha estat a l’altura. El Govern espanyol i la Generalitat han errat greument en el disseny, la planificació i la gestió del corredor mediterrani, errada que afecta no només als nostres veïns i al nostre sector turístic, sinó també a la resta de municipis del territori”.