L’equip de govern de Salou ha informat que invertirà 290.298 euros en l’ampliació i millora dels carrils bici del municipi. L’alcalde, Pere Granados, justifica aquesta despesa perquè creu que cal implantar una “mobilitat sostenible, mitjançant sistemes de transport ecològics, eficients, no contaminants i saludables, com ara l’ús de la bicicleta per la nostra ciutat i per tot el terme municipal”. (Font: Ajuntament de Salou).
Granados porta gastant diners en carrils bici des que és alcalde. Va començar el 2010, creant una via ciclista al passeig Miramar. Va costar 124.805 euros i el resultat va ser caòtic, un autèntic desastre. Per exemple, quan arribava al port no es van adonar que si algú obria una porta de l’edifici de la farmàcia tirava els ciclistes a terra.
Per no parlar del perill que suposava per als vianants. Granados s’havia entestat a fer cabrer carrils bici allà on no cabien, amb el consegüent desastre. Des de llavors les inversions en aquest sentit s’han anat succeint.
[Un altre nyap cèlebre és el carril bici al començament de l’avinguda de l’Alcalde Pere Molas, on, per molt que t’hi esforcis, és inevitable atropellar algú.]
Els carrils bici de Salou han esdevingut un sac foradat on es van abocant diners i més diners. Bàsicament, perquè han estat dissenyats (és un dir) per algú que no sap anar amb bicicleta i l’únic que busca és quedar bé. I fer-se fotos, és clar.