El
Departament de Territori ha anunciat la licitació de la compra de set tramvies
per un import de 48,1 milions d’euros en el tram de Cambrils i Vila-seca. La
primera fase del projecte del TramCamp preveu construir catorze quilòmetres de
xarxa, tres intercanviadors i catorze estacions que cohesionaran el Camp de
Tarragona. Així, es calcula que l’ús del transport públic passarà del 18% al
25%. Actualment, el 82% usa el transport privat.
Ara
mateix, el Departament està elaborant la redacció el projecte del primer tram
de la xarxa, que uneix Cambrils, Salou i Vila-seca, i també ha completat els
estudis de la resta del traçat, que inclou la connexió Tarragona-Reus.
El
tram Cambrils-Salou-Vila-seca abasta catorze quilòmetres i catorze estacions,
tres de les quals seran intercanviadors amb el servei ferroviari.
L’any
vinent es licitarà la primera fase de l’obra i el servei es posaria en
funcionament a finals de 2026. Pel que fa als tramvies, tindran una longitud
màxima de 40 metres i una capacitat mínima de 210 persones.
També
estaran adaptats a persones amb mobilitat reduïda i disposaran d’un mínim de 52
seients, amb zones multifuncionals per a bicicletes o cotxets i amb espais
amplis i zones lliures de pas i d’obstacles.
Els
tramvies estaran dissenyats minimitzant l’impacte ambiental al llarg de tota la
seva vida útil. S’han licitat per 48.090.000 euros que inclou el
subministrament dels vehicles i el servei de manteniment per un període de
quinze anys. (Font: ACN).
A dalt, Pere Granados dona explicacions de com serà el seu Eix Cívic, que, com alcalde, mai no veurà construir. I molt menys acabat.