L’alcalde
de Salou, Pere Granados, ha justificat l’acte de promoció de la ciutat al
restaurant de luxe Ramses de Madrid pel fet de l’impacte mediàtic que va tenir.
L’Ajuntament no ha revelat el cost de la festa, que algunes fonts xifren en
10.000 euros.
Un
dels exemples posats per Granados de l’èxit de la trobada és que se’n va parlar
al digital Tourinews, “la segona revista més llegida a Espanya al món del
turisme, amb tres milions de lectors o més”.
No cal
dir que la dada de Granados és errònia. Tourinews té 1,5 milions d’usuaris
únics a l’any (és a dir, la meitat dels proclamats per Granados), i només
10.000 seguidors a les xarxes socials (entre Facebook i X).
I
encara que és difícil quantificar l’audiència d’aquestes publicacions perquè,
com Granados, diuen el que volen, sí que és clar que Tourinews no era el millor
exemple a escollir.
“Va anar a Madrid a promocionar Salou i només se’n fa ressò de la festa la premsa local d’aquí”, li va recriminar la portaveu de Vox, Anabel Rodríguez.