Vila-seca
creu que el projecte de construcció del TramCamp (el tramvia que enllaçarà
Cambrils, Salou i Vila-seca per l’antic traçat ferroviari) podria estar acabat
aquest estiu, que és la previsió que manté la Generalitat.
Cambrils,
per la seva banda, afirma que el traçat “està tancat” i que estan esperant que
la Generalitat “mogui fitxa”. És més, el seu alcalde, Alfredo Clúa, apunta que
el tramvia “aportarà més agilitat, comoditat i millor connectivitat” entre les
principals ciutats del Camp de Tarragona, per això demana “mantenir la unitat
de criteri” i el “treball conjunt” perquè la inversió pugui tirar endavant “com
més aviat millor”.
Un
toc d’atenció, sens dubte, a l’alcalde de Salou, Pere Granados, que només posa
bastons a les rodes amb l’excusa que la catenària que ha d’alimentar
d’electricitat el tren (i que només estarà visible en alguns trams) és una
“barrera arquitectònica”.
En
realitat, aquest fre al TramCamp per part de l’alcalde de Salou respon al pols
que manté Granados amb la Generalitat, segons explica el Diari de Tarragona.
Per
a l’alcalde de Salou la prioritat és l’Eix Cívic, que encara no té dotació
pressupostària de la Generalitat (uns deu milions d’euros). I com és això el
que li urgeix, busca la manera de pressionar el Govern català aturant el
tramvia encara que sigui perjudicant tothom.
Per què tant d’interès de Granados amb l’Eix Cívic? Doncs pel pelotazo urbanístic que l’acompanyarà. Bé ho saben els veïns del barri de la Salut. Allà encara hi ha penjades pancartes de menys edificis i més zones verdes. I asseguren que no es rendiran. Com ha de ser.