Cansat
de competir amb Benidorm i Magaluf com a capital mundial del turisme de
borratxera, l’Ajuntament de Salou ha decidit reinventar-se i apostar per un nou
nínxol de mercat: el turisme de sequera.
Sí, en lloc de promocionar les seves platges, el sol i la festa alcohòlica non-stop, la capital de la Costa Daurada vol atraure els milers de pallassos que es desplacen fins als pantans buits per fer-se selfies amb una proposta engrescadora: que es facin fotos al costat de brolladors d’aigua que funcionen les 24 hores del dia, com el de la foto de dalt, feta a l’avinguda dels Països Catalans. El lema de campanya serà: D’on no n’hi ha, no en raja.
“És
un concepte innovador i sostenible”, ha declarat el regidor de Turisme, Pedrito
Gotera. “Volem que els turistes vinguin a Salou i prenguin consciència del
valor de l’aigua, un bé cada cop més escàs al nostre planeta. I com aconseguir
impactar-los de debò?… Doncs malbaratant l’aigua que robem a l’Ebre!”.
Amb
aquesta finalitat, l’Ajuntament ha ideat una sèrie d’activitats que convertiran
Salou en un parc temàtic sobre el drama de la sequera. Per exemple, amb
concursos a l’estil de mulla la teva samarreta, assistir a demostracions de com
rentar el cotxe sense preocupar-se pel consum d’aigua o fins i tot, ara que ja
comença la calor, gaudint d’una refrescant dutxa urbana al mig del carrer.
“També
estem pensant a oferir paquets turístics que incloguin visites al pantà de
Riudecanyes, on els turistes podran constatar com està de sec l’embassament i prendre consciència del
problema”, ha afegit el regidor Gotera.
L’Ajuntament assegura que la seva estratègia és molt encertada i que captar el turisme de sequera serà un èxit. “Estem convençuts que serà una bona oferta complementària a la d’emborratxar-se als bars, on els turistes sacien la set no només amb aigua”, ha afirmat el regidor. (Font: Tururut Viola News).