dilluns, 29 de gener del 2018

El difícil repte de Salou per situar-se en el mapa



L’alcalde de Salou, Pere Granados, convocava la setmana passada una roda de premsa per reivindicar al Ministeri de Foment que desencalli les inversions que han de permetre que aquest municipi no quedi despenjat completament del corredor mediterrani. I és que la situació no és senzilla.
Si es desmantella la via actual, Salou es quedarà amb l’estació de Port Aventura, que ocuparà una posició de cul de sac.
Els combois començaran o acabaran el seu trajecte a Salou-Port Aventura i des d’aquesta tan sols podrà viatjar en direcció nord, és a dir, a Tarragona.
Amb la configuració actual es perd la relació Cambrils-Salou, ja que els trens procedents del sud no podran accedir a la capital de la Costa Daurada. Per a això, aquest municipi ha sol·licitat al Ministeri de Foment la construcció d’un enllaç, de poc més d’un quilòmetre de longitud, per comunicar la via de Vila-seca amb Salou-Port Aventura. Es tracta d’una inversió que ha de permetre que aquest municipi es connecti al tronc central del corredor mediterrani.
Aquesta inversió millorarà les possibilitats de connexió d’aquest municipi. Malgrat això, serà l’operador ferroviari qui haurà de determinar si li resulta beneficiós que els trens que discorren per l’eix principal perdin uns minuts per entrar a Vila-seca i Port Aventura.
Pere Granados reivindicava aquesta setmana la connexió amb l’ample europeu del seu municipi. «Mai hem perdut la connectivitat, hem de millorar el que tenim», va manifestar davant dels mitjans.
L’estació de Salou registra anualment uns 600.000 usuaris. (Informació de Núria Riu publicada ahir al Diari de Tarragona).