El ple de l’Ajuntament de Salou ha aprovat la segona modificació del contracte del servei de neteja dels edificis, dependències i instal·lacions municipals, així com dels equipaments del Patronat Municipal de Turisme. La proposta va tirar endavant en el darrer ple amb els vots favorables de l’equip de govern i les abstencions dels grups municipals de Vox i del PP.
La modificació contempla la regularització d’hores extraordinàries executades durant el 2025, la previsió de noves hores extraordinàries per al 2026, l’increment de la freqüència de neteja en diversos centres gestors, la incorporació de nous espais com el Jardí Botànic i el Xalet Fort, així com l’ampliació dels serveis de desinfecció al Casal de la Gent Gran i al Pavelló Central.
Despesa addicional
Durant el debat, la portaveu de Vox, Anabel Rodríguez, va justificar l’abstenció del seu grup argumentant que el contracte, formalitzat el març de 2025 per un import de dos milions d’euros i una durada de dos anys, ja acumula dues modificacions en poc més d’un any. Rodríguez va recordar que la primera ampliació, aprovada el setembre de 2025 per reforçar la neteja dels centres escolars, va comportar una despesa addicional de 60.000 euros, mentre que la nova modificació supera els 40.000 euros.
Segons la regidora, aquestes ampliacions representen més de 100.000 euros addicionals respecte a la contractació inicial. També va advertir que l’expedient inclou referències a la possibilitat de presentar un recurs especial en matèria de contractació si es considera que les modificacions haurien d’haver estat objecte d’una nova licitació.
En una línia similar es va expressar el portaveu del PP, Mario García, que també va anunciar l’abstenció del seu grup. García va defensar que aquest tipus de contractes s’haurien de gestionar amb “més previsió, planificació i rigor” i va considerar que una part de les necessitats ara incorporades es podien haver previst des de l’inici.
