El
passat 30 de maig, l’Assemblea de Cambrils va organitzar una taula rodona sota
el títol “Per un Cambrils ben connectat amb Salou i Tarragona” i a favor de la
integració de l’actual traçat ferroviari i en contra del seu desmantellament. A
l’acte hi van intervenir Albert Pallarès, portaveu de la Plataforma per la
Defensa d’un Ferrocarril Públic de Qualitat (PDF.Camp); Manel Ferri,
vicepresident de l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP);
Héctor Sebastià, d’UGT i delegat d’Adif; Vicente Moya, de CC. OO.; Eloi Nolla,
president de la Federació Catalana d’Ecologistes en Acció i Carlos Montejano,
de la CGT. Tots ells es van posicionar en contra del desmantellament de la via,
ja que treure-la “significa carregar-nos el futur”. La seva proposta és
mantenir el servei i adaptar-lo al tramvia, el qual “és perfectament integrable
dins el traçat urbà”, tal com passa entre Alacant i Benidorm i Cadis i San
Fernando, “amb velocitats de 20 km/h i de fins a 90 km/h en trams interurbans”.
Mobilitat sostenible
Els ponents també van apel·lar a la mobilitat sostenible i van anunciar que volen
demanar una entrevista amb el nou conseller per tal de parlar d’aquesta
qüestió. “Tenim l’ocasió de fer una xarxa de rodalies. Els actuals trens no han
de deixar de circular i s’han d’anar transformant en trens-tramvies. Els diners
que val desmantellar les vies més el que es dóna de subvenció pels autobusos de
línia es podrien fer servir per a invertir-los en aquesta xarxa de trens”.
(Font: Revista Cambrils).