Una
de les opcions comunicatives que hi ha, quan reps bufetades per tot arreu, és
contrainformar. Per veure si la teva versió cola i, confonent l’opinió pública,
la cosa es calma una mica. Aquesta tàctica és la que ha seguit aquesta tarda
l’Ajuntament de Salou a l’hora d’intentar aturar les merescudes crítiques que rep per no
haver defensat els interessos dels milers d’usuaris del ferrocarril que es
veuran perjudicats amb la imminent entrada en funcionament del corredor
mediterrani, que deixa a la capital de la Costa Daurada gairebé incomunicada.
Segons el consistori, a partir de la setmana que ve el baixador de PortAventura
disposarà de 12 trens d’anada “fins a Tarragona i Barcelona”, i altres 12 de
tornada. I és cert, però és una veritat a mitges, ja que el tren es podrà agafar a PortAventura però per baixar a
Tarragona i allà fer transbord cap a Barcelona. I a l’inrevés. Perquè trens directes PortAventura-Barcelona (o Barcelona-PortAventura) no n’hi
haurà. Això sí, quan el parc obri, hi entrarà en funcionament un. Un servei que
s’ampliarà a dos durant els mesos d’estiu, tal com explica Rodalies en una nota informativa. És a dir, que encara li hem d’agrair a PortAventura que obri
portes per no estar pitjor. A la nota, l’Ajuntament reconeix que la màquina per
comprar bitllets no estarà operativa fins al 20 de gener, amb la qual cosa no
és agosarat suposar que qui no disposi d’alguna targeta de transport haurà de
pujar al tren sense pagar i anar a buscar al revisor perquè no li fotin una clatellada per viatjar sense bitllet. Tot plegat: desastre rere desastre.