L’Associació
per a la Promoció del Transport Públic i la Plataforma per la Defensa d’un
Ferrocarril Públic i de Qualitat han alertat que, amb la posada en marxa del
nou tram del corredor mediterrani dilluns vinent, diferents municipis del Camp
de Tarragona tindran pitjors horaris de tren i que es perdran viatgers. Les
dues entitats han afirmat que els usuaris de Salou són els grans perjudicats, i
han assenyalat el seu alcalde, Pere Granados, com el màxim responsable de la
situació, juntament amb la Generalitat i Foment. També han assegurat que la
catenària de la via entre PortAventura i l’Hospitalet de l’Infant es retirarà
“ràpidament”, però que el desmantellament de les vies “no té data ni
pressupost”.
Un autèntic desgavell
Amb el nou sistema, el trajecte fins a Tarragona
“passa de 15 a 30 minuts”, perquè l’estació salouenca actual desapareix pel
tancament de la línia de la costa i els viatgers hauran d’anar fins a
PortAventura amb autobús per agafar el tren. El mateix passa per anar de Salou
a Cambrils, que fins ara es pot fer en cinc minuts en tren, i a partir de
dilluns serà mitja hora i en autocar. Per anar fins a Barcelona des de Salou,
el temps s’incrementa d’una hora i 20 minuts fins a les dues hores. En aquest
darrer cas, els usuaris s’hauran de desplaçar fins a PortAventura i canviar de
tren a Tarragona, ja que tan sols hi haurà un tren diari entre l’estació del
parc temàtic i la capital catalana. Per facilitar la connexió entre Salou i
Tarragona es crearà la nova R-17, que connectarà PortAventura i l’estació
urbana de Tarragona amb una mena de tren llançadora. “Aquesta línia tindrà molt
poca demanda i la utilitat el tren és més que dubtosa”, assenyalen. (Font:
ACN.)