dijous, 9 de gener del 2020

Menys viatgers, menys trens i pitjors horaris



L’Associació per a la Promoció del Transport Públic i la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat han alertat que, amb la posada en marxa del nou tram del corredor mediterrani dilluns vinent, diferents municipis del Camp de Tarragona tindran pitjors horaris de tren i que es perdran viatgers. Les dues entitats han afirmat que els usuaris de Salou són els grans perjudicats, i han assenyalat el seu alcalde, Pere Granados, com el màxim responsable de la situació, juntament amb la Generalitat i Foment. També han assegurat que la catenària de la via entre PortAventura i l’Hospitalet de l’Infant es retirarà “ràpidament”, però que el desmantellament de les vies “no té data ni pressupost”.

Un autèntic desgavell

Amb el nou sistema, el trajecte fins a Tarragona “passa de 15 a 30 minuts”, perquè l’estació salouenca actual desapareix pel tancament de la línia de la costa i els viatgers hauran d’anar fins a PortAventura amb autobús per agafar el tren. El mateix passa per anar de Salou a Cambrils, que fins ara es pot fer en cinc minuts en tren, i a partir de dilluns serà mitja hora i en autocar. Per anar fins a Barcelona des de Salou, el temps s’incrementa d’una hora i 20 minuts fins a les dues hores. En aquest darrer cas, els usuaris s’hauran de desplaçar fins a PortAventura i canviar de tren a Tarragona, ja que tan sols hi haurà un tren diari entre l’estació del parc temàtic i la capital catalana. Per facilitar la connexió entre Salou i Tarragona es crearà la nova R-17, que connectarà PortAventura i l’estació urbana de Tarragona amb una mena de tren llançadora. “Aquesta línia tindrà molt poca demanda i la utilitat el tren és més que dubtosa”, assenyalen. (Font: ACN.)