Bé,
per fi sabem quant va costar el famós SalouCongress, el congrés muntat per l’alcalde,
Pere Granados, per promocionar-se a costa de la butxaca dels salouencs i que va ser un absolut fracàs: 32.531
euros.
Així
ho va revelar el regidor d’Hisenda, Yeray Moreno (PSC), en l’últim ple després
que el regidor de Cs Pere Lluís Huguet reclamés la informació des del mes de novembre
passat. Des de llavors, Granados li havia anat donant llargues.
Yeray
(el nou aprenent de Granados) va ser l’encarregat de facilitar-ne les dades. Va
començar dient que el congrés “va ser un èxit” (!) i que serà el punt de partida de
nous congressos turístics a Salou.
Va
afegir que la trobada, després de quinze dies de campanya publicitària, va
tenir tres milions d’impactes (no se sap de qina mena), 2.500 visites web,
5.500 clics i 2.333 visualitzacions streaming. I tot això a un cost baratíssim,
ja que, segons altres experts, el preu mínim d’un congrés semblant s’hagués
enfilat fins als 80.000 o 90.000 euros.
Huguet
va desmuntar ràpidament aquestes dades afirmant (“Comprovin-ho vostès mateix a
internet”, va insistir al públic, perquè es veiés que no s’inventava les xifres) que el
perfil del SalouCongress a Twitter només tenia 282 seguidors, i que a la
mateixa xarxa social només es van publicar 32 tuits.
A Instagram el nombre de seguidors va caure fins als 91 i 12 publicacions, i a Facebook encara va ser pitjor, amb 26 entrades “gairebé totes de l’Ajuntament i cinc d’un particular, que era Carrer del Mar”.
La qual cosa va provocar la
riota general. “Aquesta és la veritat del SalouCongress. Esborrin aquests
perfils de les xarxes socials perquè aquest nombre de seguidors és el que
perjudica Salou”, va rematar Huguet.