La
Generalitat vol que a finals del 2026 comenci a funcionar el tramvia del Camp
de Tarragona al triangle entre Cambrils, Salou i Vila-seca. Per això, el mes
d’octubre passat va contractar l’estudi d’enginyeria Ayesa perquè redacti el
projecte constructiu que donarà forma a tot el traçat, les estacions i el
material necessari per al desplegament d’aquest nou sistema de transport.
Paral·lelament, la setmana passada va encarregar, a través de l’empresa
Ferrocarrils de la Generalitat, el projecte per definir l’edifici operatiu de
tota la xarxa, que s’ubicarà a Vila-seca.
Aquesta
és una part fonamental del projecte, ja que aquest espai es convertirà en la
caserna general del conegut popularment com a TramCamp. I és que, juntament amb
tota la part logística relacionada amb l’explotació de la línia, s’aixecarà
l’edifici d’oficines i la zona per a empleats.
La ubicació exacta es definirà amb el projecte que s’acaba d’encarregar així com les expropiacions necessàries. La idea és que l’edifici operatiu es construeixi a la intersecció de l’A-7 amb l’actual traçat del tren, en paral·lel a l’N-340. (Font: Diari de Tarragona).
Salou, com sempre, perdent el tren.