La
principal excusa que l’Ajuntament de Salou ha utilitzat per oposar-se al
projecte de TramCamp és que la catenària (el cable que en alguns alimenta
d’electricitat el tramvia, perquè les bateries no donen per tant) suposa una
“barrera física amb un impacte visual elevat paisatgístic”.
Cap
altre alcalde afectat per l’obra de la Generalitat ha qüestionat el projecte
fins a aquest extrem, perquè s’anteposa la utilitat del servei a la presència
d’un fil metàl·lic.
La
realitat és ben diferent: l’alcalde de Salou, Pere Granados, no vol el tramvia
perquè li fa nosa per urbanitzar la zona per on transcorrerà (l’antic traçat
ferroviari). Granados ja es va carregar el tren amb aquest objectiu, i ara és
el TramCamp a qui té en el punt de mira.
Ell
mateix ho reconeix: “Si no tenen solució per implantar un tramvia modern i
inclusiu, sense barrera física, hi ha altres sistemes”. Per exemple, “un bus
tram o busos ràpids, amb un cost d’inversió molt més barat”. (Font: Diari deTarragona).
No,
no és l’abaratiment de costos el que busca l’alcalde, sinó poder construir més
i fer negoci a l’Eix Cívic, que serà un pou de calerons.
Recordem que Granados és l’únic alcalde que ha amenaçat la Generalitat de portar el projecte de TramCamp als tribunals i paralitzar-lo si no accedeix a les seves pretensions.