La
Generalitat veu possible que Salou reconsideri la seva oposició al tramvia del
Camp de Tarragona i que avanci la fase 1 del projecte que ha d’unir Cambrils i
Vila-seca per l’antiga línia de ferrocarril. També troba factible que aquest
estiu s’aprovi el projecte constructiu per licitar les obres abans d’acabar
l’any i començar-les el 2025.
Segons
el director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de
Territori, David Prat, “amb Vila-seca i Cambrils hem pactat trams amb catenària
perquè no es pot fer tot el traçat sense. Si féssim tot el projecte sense
catenària el tramvia seria molt més lent i donaríem un pitjor servei”.
Prat
rebutja l’opinió de l’alcalde Pere Granados, que ha assegurat que la catenària
serà una barrera. “No ho compartim en absolut; estarà totalment adaptat a la
trama urbana”, emfatitza, i destaca que s’ha consensuat amb els tècnics
municipals que hi hagi trams a molt baixa velocitat on “la gent podrà creuar
quasi sense mirar”. “Busquem la màxima integració com a totes les ciutats del
món” on hi ha aquest mitjà de transport, afirma.
Davant
la negativa de Salou, els alcaldes de Tarragona i Reus van aixecar la mà
oferint-se per avançar el màxim possible la fase 2 del tramvia, que ha d'unir
les dues ciutats per Vila-seca i la Canonja. Prat, però, descarta aquesta
possibilitat. “Vam començar pel tram entre Cambrils i Vila-seca perquè la
prioritat és tornar un servei ferroviari a aquests municipis”, ressalta i, a
més, els tràmits de la fase 1 estan força més avançats. (Font: ACN).
Estan força avançats i només falta que doni el seu vistiplau l’alcalde de Salou, que amb les seves ganes de protagonisme ja no sap què fer per semblar una vedet.