Cambrils ha donat aquesta setmana el tret de sortida simbòlic a la temporada de platges amb la hissada de les cinc banderes blaves que acrediten la qualitat ambiental, la seguretat i els serveis dels seus espais litorals. L’acte s’ha celebrat al Centre de Coordinació de Salvament i Socorrisme de la platja del Prat d’en Forès-Regueral.
Les distincions han estat atorgades per l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (Adeac), entitat promotora del segell Bandera Blava, que reconeix la qualitat internacional de les platges de l’Estat espanyol.
Aquest 2026, Cambrils s’ha convertit en el municipi de la demarcació de Tarragona amb més banderes blaves. La recuperació de la distinció a la platja de l’Esquirol ha permès assolir aquest lideratge. (Font: Ràdio Cambrils).
Només el Club Nàutic
Per la seva banda, les platges de Salou no reben la bandera blava des de l’any 2024. El detonant va ser que Adeac va retirar les dues banderes blaves que tenien les platges de Llevant i dels Capellans. El motiu va ser que algunes analítiques de l'aigua no van superar els criteris exigits a causa de temporals o moviments d'aigua anòmals.
Després d’aquest revés, l’Ajuntament de Salou va decidir deixar de sol·licitar el distintiu de manera voluntària. El consistori va argumentar que el guardó “no és prou objectiu” i que preferia centrar els seus esforços en segells més tècnics com les certificacions ISO i la Q de Qualitat Turística.
Només el Club Nàutic manté aquest distintiu de forma ininterrompuda des de fa quatre dècades.
