divendres, 15 de febrer del 2013

Ha nascut una estrella



El regidor d’Acció Social de l’ajuntament de Salou, Pedro Lavilla, s’està convertint en una estrella mediàtica. Va començar a fer els seus primers tempteigs quan era regidor de Promoció Econòmica i al seu càrrec hi havia l’Escola de Comerç de Costa, on va deixar un forat de 85.746 euros. Fa una setmana va tornar a acaparar l’atenció informativa en sortir en defensa de la coordinadora d’Acció Social, Ana Raspall, arran de la manipulació (o presumpta falsificació) d’una acta. Aquesta vegada Lavilla ha tornat a la palestra periodística per haver adjudicat contractes a dit a empreses vinculades al PP, el seu partit. En fi, que tot plegat comença a fer tuf. Reprodueixo a continuació el que publica avui Esther Valcárcel al Diari Més:



El grup municipal del PSC de Salou denuncia «possibles irregularitats» en la regidoria d’Acció Social de l’ajuntament, liderada pel regidor Pedro Lavilla, per encarregar la publicació de 2.000 llibres infantils a empreses «relacionades» amb el PP. La publicació va ser encarregada a l’empresa Pierre Comunica, una agència publicitària que els socialistes vinculen al PP, ja que ha realitzat diverses campanyes de comunicació d’aquesta formació; i a Living Loving Ventures, una empresa que, entre altres tasques, es dedica a l’edició de llibres.
«Les dues empreses realitzen tasques molt similars i, a banda, tenen el mateix administrador», assegura el portaveu del PSC a Salou, Zacarías Henar, que explica que en concepte d’edició apareixen tres factures: una de 2.904 euros –pel disseny i el projecte a Living Loving Ventures–, una altra de 2.964,50 euros –per l’edició i la il·lustració a Pierre Comunica– i una última de més de 2.700 euros –per la creació i impressió d’uns targetons inclosos dins del llibre–.
«La suma de totes aquestes factures és de gairebé 9.000 euros i la llei prohibeix fraccionar contractes amb la finalitat de disminuir la quantia, cosa que sembla que s’hagi fet», manifesta Henar. Per tot això, el PSC de Salou considera que estan davant d’una «presumpta irregularitat». A banda, el portaveu socialista assenyala que aquests fets «fan recordar» que Lavilla era el regidor d’Ensenyament quan es van destapar presumptes irregularitats en la gestió de Jesús Mármol, aleshores director de l’Escola de Comerç de Costa. «Plou sobre mullat», manifesta Henar.
Per tot això, el PSC de Salou va instar ahir a l’alcalde, Pere Granados, que s’obri una investigació «exhaustiva» sobre la publicació del llibre infantil per tal d’esbrinar si hi ha hagut irregularitats i que, mentre duri aquesta investigació, Lavilla «s’aparti» de la regidoria d’Acció Social, és a dir, que deixi de ser regidor. Els socialistes també demanen que es revisin totes les factures dels darrers anys relacionades amb comunicació, edició i publicitat per tal d’observar si apareixen les empreses Pierre Comunica i Living Loving Ventures. Des del PSC asseguren que si es troben irregularitats o il·legalitats s’exigirà la denúncia davant dels tribunals i es reclamaran responsabilitats «al nivell més alt possible».
L’equip de govern de Salou (CiU i PP) va convocar ahir al matí una reunió d’urgència per tracta aquesta qüestió.
El PP es defensa
«No estic gens preocupat perquè no he fet res dolent i, si creuen que he comés qualsevol irregularitat, ja saben on són els jutjats». Així de clar ho manifesta a aquest rotatiu el regidor Lavilla, que insisteix en afirmar que l’encàrrec de la publicació dels llibres «és perfectament legal».
Pel que fa la presumpte vinculació de Pierre Comunica amb el PP, Lavilla recorda que aquesta empresa ha treballat amb altres partits polítics, ajuntaments, hospitals i diverses institucions. «La vam escollir perquè era la que ens donava més garanties», manifesta el regidor, que assenyala que des de l’ajuntament només es va contractar la feina a aquesta empresa. «Va ser la mateixa companyia, Pierre Comunica, qui va encarregar part de la feina a Living Loving Ventures, un procediment més que normal».
D’altra banda, el portaveu del PP a Salou, Mario García subratlla que l’edició del llibre de contes infantil, que té l’objectiu de «reforçar l’autoestima dels nens i nenes d’entre el 8 i 10 anys», només ha suposat «un 0,27% del pressupost d’Acció Social del 2012 i un 0,53% del d’aquest any». «No s’han desatès altres necessitats en l’àmbit social», assegura García, que també assenyala que l’edició del llibre es va fer després de detectar, per part dels educadors socials, valors negatius pel que fa a la l’autoestima de un alt percentatge de nens i nenes de tercer i quart d’ESO.