divendres, 15 de febrer del 2013

Els contes de la vella o de Lavilla?



El Diari de Tarragona, que ahir va tenir l’exclusiva de la notícia i no la va saber aprofitar (la va matar pràcticament amb un breu), rectifica avui i obre una pàgina amb el següent titular: El PSC denuncia l’encàrrec de contes a empreses ‘relacionades amb el PP’. L’assumpte fa referència a la contractació per part de la regidoria d’Acció Social de l’ajuntament de Salou, al capdavant de la qual hi ha el popular Pedro Lavilla, de dues empreses vinculades amb el PP i apadrinades pel president provincial d’aquest perillosíssim partit (està ensorrant el país), Alejandro Fernández, perquè editessin 2.000 llibres adreçats als nens i titulats Els contes de l’àvia de Salou. Reprodueixo tot seguit el que publica avui Javier Díaz Plaza al Diari de Tarragona:

El grup municipal del PSC a Salou va denunciar ahir que la regidoria d’Acció Social —dirigida pel popular Pedro Lavilla— va encarregar l’edició de 2.000 exemplars d’un llibre de contes per millorar l’autoestima dels nens a dues empreses «relacionades amb el PP» .
«Les dues tenen el mateix administrador i una d’elles, Pierre Comunica, va ser l’encarregada de la campanya de llançament de la candidatura d’Alicia Sánchez-Camacho (presidenta del PP de Catalunya) a un any de les eleccions autonòmiques», va afirmar Zacarías Henar, portaveu del PSC de Salou.
Els socialistes asseguren que han detectat «presumptes irregularitats» en les tres factures que Acció Social va emetre a aquestes empreses —per un valor total de 8.591 euros—, i han demanat a l’alcalde Pere Granados (CiU) que obri una investigació sobre la publicació d’aquest llibre i revisi tots els rebuts dels últims anys relacionats amb comunicació, edició i publicitat de totes les àrees.
El PSC demana la sortida de Lavilla de l’equip de govern mentre duri la hipotètica investigació. «Plou sobre mullat. Un cop detectades aquestes preguntes irregularitats, per molt lleus que siguin, no podem arriscar-nos a una situació similar a la de l’Escola de Comerç. Lavilla era el responsable polític de Jesús Mármol, director d’aquest centre, quan es van destapar presumptes irregularitats en la seva gestió», va dir Henar. L’ajuntament va presentar una querella contra Mármol, que està pendent de judici.
El PP de Salou, per la seva banda, nega qualsevol irregularitat en la publicació del llibre de contes. «No ocultem res, tenim la consciència molt tranquil·la, però si algú creu que amaguem alguna cosa, que ho denunciï per la via judicial», assevera Lavilla.
«La regidoria d’Acció Social treballa únicament i exclusivament per cobrir les necessitats de la població, amb transparència i professionalitat. La campanya per reforçar l’autoestima de nens d’entre 8 i 10 anys, n’és un exemple. La comunitat educativa ens ha felicitat per aquest llibre», afegeix el regidor.
El PP reconeix que ha invertit 8.591 euros en la seva publicació, que pagarà en tres factures: una de 2.904 euros de definició i disseny del projecte —a càrrec d’una partida del pressupost de la regidoria de 2012— i una de 2.964,50 (edició i il·lustració llibre) i una altra de 2.722,50 (creació, edició i impressió) a càrrec del pressupost d’aquest 2013.
Un 0,53% del pressupost
«Aquestes factures només representen el 0,27% del pressupost de 2012 i el 0,53% del de 2013», assenyala el PP, que puntualitza que «segons la Llei de Contractes i Assegurances, en els contractes menors de 18.000 euros la tramitació de l’expedient només exigeix ​​l’aprovació de la despesa i la incorporació de la factura».
«Cada llibre té un cost de quatre euros, una despesa mínima destinat a una bona causa: millorar l’autoestima, inculcant valors i fomentant la lectura a la unitat familiar», conclou el PP.
‘Diferent color polític’
El PP de Salou defensa que l’empresa de publicitat Pierre Comunica, amb seu a Tarragona, «ha treballat i treballa amb molts ajuntaments i entitats de diferent color polític». De fet, entre els seus clients destaquen —com es pot veure a la seva web— els ajuntaments de Tarragona i del Vendrell, la Diputació de Tarragona, l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Xarxa Santa Tecla, Caixa Tarragona o l’Institut Català de Paleocologia Humana i Evolució Social (IPHES).
«És l’única de la província que reuneix la classificació d’empresa publicitària per part de la Generalitat de Catalunya, necessària per encarregar aquest tipus de treballs», expliquen els populars salouencs.