L’ajuntament de Salou ha donat el seu vistiplau al
desmantellament de l’actual traçat ferroviari, de manera que l’estació del tren
que hi ha davant de la Torre Vella podria desaparèixer aviat. Segons l’alcalde,
Pere Granados, la supressió de l’estació i de les vies permetrà guanyar espai
(cinc hectàrees) i portar endavant el projecte d’Eix Cívic, que preveu la
construcció d’una gran avinguda entre el càmping Sangulí i l’abaixador de Port
Aventura i l’aixecament de 600 habitatges.
Dues estacions?
L’acord assolit amb el Ministeri de
Foment estableix que Salou, amb la desaparició de l’estació actual, en podria guanyar dues: una on ara hi ha el baixador de Port Aventura (i que ja està
aprovada) i una altra (probable) al costat de l’hotel Regina, a l’autovia de
Reus. Fins que aquesta no es construeixi, i un cop tancada l’estació actual,
els usuaris del tren hauran d’utilitzar l’estació de Port Aventura.
En detriment del transport públic
L’associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) ha criticat l’acord
de Granados amb Foment perquè les dues noves estacions ferroviàries estan
allunyades del centre urbà i, en conseqüència, perjudicaran els
670.000 passatgers que cada any utilitzen els trens de rodalies. També
destaca que les estacions perifèriques acostumen a ser un fracàs. “No és la
primera vegada que la manca de cultura de transport públic i les polítiques de
campanar antimetropolitanes d’alguns alcaldes passen factura a la mobilitat
sostenible del Camp de Tarragona”, afirma la PTP. L’associació aposta per
integrar les vies als nuclis urbans i crear una nova línia de tren-tramvia amb
més parades.