Just després
que l’alcalde de Salou, Pere Granados, anunciés que ha abandonat el Conveni
Córner de la Diputació de Tarragona (ens que agrupa municipis i empreses per a
la promoció turística de la demarcació) per tal de poder anar en solitari a les fires,
Ajuntament publicava una nota que informava de la presència del municipi als
mercats de Dublín i de Belfast al costat de Turespaña. (Font: Ajuntament de Salou).
Fa temps que
Granados preparava aquesta ruptura amb la Diputació (i també amb la
Generalitat) per fer el salt amb Turespaña, l’Institut de Turisme d’Espanya.
Una
separació que ha consumat després de ser designat president de l’Associació de
Municipis Turístics de sol i platja (el càrrec és rotatori), on també hi són
presents altres poblacions amb un concepte arcaic del turisme: Adeje, Arona,
Benidorm, Calvià, Lloret de Mar, Sant Bartomeu de Tirajana i Torremolinos, a
més de Salou.
Un dels
principals arguments esgrimits pel d’Albox per deixar el Conveni Córner és que
s’han de pagar 6.000 euros (l’altra excusa és que no dona prou protagonisme a
Salou, és a dir, a ell). Uns diners que no li dolen quan els reparteix entre els seus fidels.
Per exemple, a la festa major d’hivern Juanma Hidalgo, responsable de protocol de l’Ajuntament i home de confiança de l’alcalde, va cobrar 1.176,47 euros per fer d’speaker del Cos Blanc.
No,
això no és car.