Ahir
dimecres va entrar en funcionament la nova rambla que connecta les avingudes
Vidal i Barraquer i Horta de Santa Maria. Aquesta setmana han acabat les obres
d’adequació de l’entorn de l’antiga estació, que permeten obrir la vila al mar
unint dos barris separats històricament pel traçat ferroviari.
Les
obres han consistit en la construcció d’un nou tram d’avinguda que dona
continuïtat a les vies existents, adaptant la diferència d’amplades i repetint
la configuració de passeig de vianants central. La nova rambla té carril bici i
dues calçades laterals, amb passos adaptats i enllumenat. A més, s’ha obert un
pas de vianants pel centre de la rotonda de la cruïlla entre el passeig Horta
de Santa Maria i l’avinguda de la Llosa.
Val
a dir que l’estació de tren estava en desús després de la posada en marxa el
corredor mediterrani. L’edifici es va construir el 1865 juntament amb la línia
fèrria, per on van passar trens durant més de 150 anys. (Font: Ràdio Cambrils).
L’Ajuntament,
presidit aleshores per Oliver Kein, va enderrocar l’edifici malgrat l’oposició
veïnal i de partits que ara són al govern, com ERC i Junts, que defensaven
restaurar-lo i donar-li un ús ciutadà.