El
Departament de Territori de la Generalitat va anunciar el passat dimarts que el
tren tramvia del Camp de Tarragona (TramCamp) comptarà amb diversos trams amb
catenària entre Cambrils i Vila-seca. Es tracta d’una qüestió tècnica, segons
la conselleria, ja que els trens necessitaran alimentació elèctrica aèria en
alguns punts determinats per poder completar el recorregut.
Aquesta
informació no va agradar gens ni mica l’alcalde de Salou, Pere Granados, que va
afirmar que si el tramvia no queda absolutament integrat en el nucli urbà,
l’Ajuntament salouenc estudiarà quines accions es poden emprendre per
evitar-ho, arribant fins i tot a la via judicial si fos necessari.
A
l’Ajuntament de Cambrils la postura és diferent, i es pren la qüestió amb més
calma. Segons el regidor d’Urbanisme, Enric Daza, hi ha un diàleg constant des
del punt de vista tècnic entre la regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament de
Cambrils i el departament de Territori.
Daza
explica que sempre hi ha hagut un esperit constructiu per totes dues parts, i
per això de moment no s’hi volen pronunciar. Ara bé, ha deixat clar que si al
projecte hi ha qüestions tècniques amb les quals no estan d’acord, com podrien
ser les catenàries, faran les al·legacions pertinents i tot el que calgui per
defensar els interessos de Cambrils. (Font: Ràdio Cambrils).
Conclusió:
s’hi pot estar d’acord o en contra d’un projecte, però sense necessitat de
destruir-ho tot com postula l’alcalde de Salou, Pere Granados, més interessat a urbanitzar la
zona que en garantir un servei públic com és el transport de viatgers per ferrocarril.
És la diferència entre un polític normal i un polític incendiari que no sap què fer per sortir o es parli d’ell als mitjans de comunicació.