El
TramCamp, el tramvia del Camp de Tarragona, hauria d’entrar en funcionament a
finals de l’any 2026 unint Cambrils, Salou i Vila-seca. La segona fase és la
que ha d’arribar a Reus i Tarragona l’any 2028. Aquest és el calendari que, ara
fa tot just un any, la Generalitat posava sobre la taula. L’avançament
electoral pot endarrerir-lo, com també les al·legacions al projecte bàsic
d'alguns dels municipis afectats.
Precisament,
en un dels darrers plens, l’alcalde Pere Granados va ratificar les de Salou.
Entre altres, exigeix que aquest transport circuli sense catenàries pel seu
nucli urbà, ja que diu que element, bàsic per alimentar d’energia elèctrica els
combois, suposa una barrera arquitectònica.
Altres
municipis, com Vila-seca o Reus, creuen que el debat sobre la catenària no és,
a hores d’ara, una prioritat i donen preferència a l’avançament del projecte
que Salou deliberadament està retardant.
Un tramvia que, si supera els entrebancs de l’alcalde de Salou, simbolitzarà la creació d’un eix vertebrador metropolità i donarà fruits a una de les inversions catalanes més gran en mobilitat dels darrers anys. (Font: Canal Reus TV).