La
Generalitat ho diu clar i català: el projecte del tramvia del Camp de Tarragona
compleix amb la llei i, per tant, no entenen l’informe presentat per
l’Ajuntament de Salou i l’amenaça de portar-ho als tribunals.
Segons
el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, la Generalitat
ha seguit tots els passos reglamentaris. Per exemple, s’ha aprovat l’estudi
informatiu i el pla especial urbanístic es troba en tramitació. Sobre la queixa
de l’alcalde Pere Granados que el tramvia que es planteja és obsolet, Prat
assegura que és un model modern i completament integrat al paisatge urbà.
Quant
al principal escull, que Salou no vol catenàries, el responsable
d’Infraestructures explica que la proposta que s’està negociant és que cada
municipi pugui escollir un tram lliure de catenàries, però es considera
inviable fer funcionar el mitjà de transport sense aquest element per
subministrar l’energia, ja que qualsevol altra alternativa, afirma, alentiria
els combois i no resultaria atractiu per als passatgers.
El
Departament de Territori confia que podran negociar els serrells que frenen el
projecte i preveu l’inici d’obres de la primera fase, de Cambrils a Vila-seca,
passant per Salou, l’any vinent. Un cert retard en la previsió inicial hi serà,
també per la falta de pressupostos. (Font: TAC 12).