Salou
es mostra inflexible davant el fet que el tramvia del Camp de Tarragona creui
el municipi amb catenària. Fins al punt que si l’actual projecte de la
Generalitat tira endavant l’aturarà als jutjats. Qui ara ha dit la seva és
l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, que creu que “aquest
posicionament de l’alcalde és incomprensible”. El portaveu de l’entitat, Daniel
Pi, lamenta que “fer oposició a una inversió que millora el terme municipal i
el fa més connectat, només es pot deure a la ignorància o a la mala fe”.
Pi
alerta que “el tramvia pot néixer coix, si Salou no cedeix”. Un postulat que
justifica amb el fet que el municipi es troba entre Cambrils i Vila-seca, que
també formen part de la primera fase del projecte. A més, creu que seria una
“llàstima” perquè “Salou és probablement la ciutat amb més capacitat de donar
càrrega de passatgers”.
Pel
que fa a la qüestió de la catenària, la principal excusa que posa Granados (diu
que és una barrera arquitectònica), Pi exposa que hi ha una idea errònia sobre
què suposarà veritablement aquest element. Afirma que “és crucial per a un
sistema tramviari eficient”, i afegeix que les alternatives actuals no són
viables: l’alimentació per terra és molt cara i l’alimentació amb bateries
suposa més pes i no permet recuperar l’energia de frenat.
A
banda que el Departament de Territori ja hauria acceptat un màxim d’un 15% del
recorregut sense catenària, per tal de respectar els elements singulars de cada
municipi.
L’Associació
per a la Promoció del Transport Públic creu que el fet que des d’inicis de
segle, més de 150 ciutats europees hagin creat noves xarxes de tramvia, hauria
de convèncer municipis com Salou sobre els avantatges d’aquest transport.
(Font: Canal Reus TV).