dilluns, 19 d’agost del 2024

Una altra milonga epidèmica

 


Sense ser estudiosa ni experta en el tema com el gran Eudald Carbonell, coincideixo amb ell quant a les seves declaracions sobre que el pitjor que ens ha pogut passar és la globalització. Deixa’t estar de musclos i algues que van venir en vaixells asiàtics a colonitzar el Mediterrani. Ni cas de les masses d’éssers humans desesperats i desplaçats. Som aliens o incompetents residents davant les plagues de plantes i bestioles que no haguessin de formar part del nostre territori.

A poc a poc el degoteig de notícies i la sibil·lina manera d’administrar-les sobre el mpox, és una rèplica gairebé idèntica dels principis d’aquella covid que va paralitzar el món. I això no es quedarà en un esglai d’Ebola quan el primer que van fer va ser matar a Excalibur, el pobre gos de Teresa Romero, la infermera contagiada a Madrid.

Estem assistint a l’assaig general i preestrena de la següent posada en escena sota el poder de la por. Vacunes. Milongues desafortunades, impossibles de cantar ni de ballar, sobre pandèmies i confinaments, amb l’única fi de la dominació. Digues-me conspiranoica, que fins i tot t’ho permeto, tot abans de ser catalogada com a beneita i submisa.

L’experiment continua.

Mai sabrem qui va morir de covid si no hi ha autòpsia rigorosa que ho demostri. Impossible fer-ho. Les dades seran sempre inexactes i en termes de ciència deixa de ser-ho per convertir-se en xamanisme governamental.

Una galleda d’aigua de mar de la vorera no demostra la vida que conté i quatre vacunes a correcuita tampoc han donat cap indici que siguin la solució al mal que no hi cap, però pul·lula en la profunditat del sistema sanitari global.

El mpox és la història recent de la qual no hem après els greus errors i, en conseqüència, estem condemnats a repetir-la.

Carolina Figueras Pijuán, directora artística-coreògrafa i creativa. Autora del llibre Memorias de una corista.