La
bona entesa entre l’Ajuntament de Salou i el nou govern de Salvador Illa ha
aplanat definitivament el camí perquè el tramvia del Camp de Tarragona sigui
una realitat.
En
una trobada celebrada ahir a l’Ajuntament de Cambrils amb presència de la
consellera de Territori, Sílvia Paneque, s’han anunciat diversos canvis pel que
fa a la primera fase del projecte, que compren la connexió des de Vila-seca a
Cambrils per l’antiga via del tren.
En
primer lloc, s’ha explicat que el tramvia podrà tenir trams d’un quilòmetre
sense catenària en els nuclis urbans. Cal recordar que fins ara es parlava de
poc més de 500 metres. Encara no s’han definit quins trams no tindran catenària
i es farà a través d’un estudi tècnic. Salou, però, esperà poder allargar una
mica més els segments sense cablejat.
L’alcalde
de Salou, Pere Granados, també ha detallat que té el compromís del secretari de
Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, d’eliminar les voreres que delimiten
la via. Un fet que el consistori de la capital de la Costa Daurada considera
clau per facilitar la integració a la trama urbana i l’accessibilitat.
L’altre
aspecte determinant que ha convençut Salou ha estat el compromís refermat del
nou Govern de finançar les obres de la urbanització de l’Eix Cívic per un
import de 14 milions d’euros.
La primera fase del TramCamp preveu que les obres es puguin licitar abans d’acabar l’any i comencin a inicis del 2025. (Font: TAC 12).