diumenge, 8 de setembre del 2024

La supressió de la catenària, un caprici que encareix el tramvia

 


L’associació Promoció del Transport Públic (PTP) considera que la supressió de la catenària del TramCamp, tal com va informar la consellera de Territori, Sílvia Paneque, suposa “desaprofitar l’energia generada pels mateixos tramvies”. Un inconvenient al qual “cal afegir-hi l’increment de pes que suposen les bateries (tramvies més lents, més consum energètic per moure’ls i més dificultats per trobar fabricants que els produeixin)”.

Amb tot, l’ununci és “una boníssima notícia per a la segona àrea metropolitana del país amb un projecte que feia massa temps que estava encallat”. “Sembla, però, que el preu a pagar als alcaldes és la catenària”, afirma la PTP en directa al·lusió a Pere Granados.

“La catenària, com a element característic del ferrocarril, forma part del paisatge urbà de moltes ciutats europees. En canvi, a casa nostra es percep negativament i això obliga a buscar solucions tècniques pitjors i més complexes que encareixen i limiten les xarxes”.

“Dins de l’absurditat d’aquesta problemàtica, es podria haver optat com a mal menor per solucions com ara l’alimentació per terra, que s’implementarà a Barcelona al tramvia per la Diagonal”, afegeix.

“Esperem que la fase 2 avanci a bon ritme i puguem gaudir aviat d’un servei digne per a la ciutadania del Camp de Tarragona!”. (Font: PTP).