L’associació
Promoció del Transport Públic (PTP) considera que la supressió de la catenària
del TramCamp, tal com va informar la consellera de Territori, Sílvia Paneque,
suposa “desaprofitar l’energia generada pels mateixos tramvies”. Un
inconvenient al qual “cal afegir-hi l’increment de pes que suposen les bateries
(tramvies més lents, més consum energètic per moure’ls i més dificultats per
trobar fabricants que els produeixin)”.
Amb
tot, l’ununci és “una boníssima notícia per a la segona àrea metropolitana del
país amb un projecte que feia massa temps que estava encallat”. “Sembla, però,
que el preu a pagar als alcaldes és la catenària”, afirma la PTP en directa
al·lusió a Pere Granados.
“La
catenària, com a element característic del ferrocarril, forma part del paisatge
urbà de moltes ciutats europees. En canvi, a casa nostra es percep negativament
i això obliga a buscar solucions tècniques pitjors i més complexes que
encareixen i limiten les xarxes”.
“Dins
de l’absurditat d’aquesta problemàtica, es podria haver optat com a mal menor
per solucions com ara l’alimentació per terra, que s’implementarà a Barcelona
al tramvia per la Diagonal”, afegeix.
“Esperem que la fase 2 avanci a bon ritme i puguem gaudir aviat d’un servei digne per a la ciutadania del Camp de Tarragona!”. (Font: PTP).