divendres, 20 de juny del 2025

Una estació monumental per a un servei sota mínims

 


El desembre del 2021, l’Ajuntament va informar que a finals del 2023 Salou disposaria d’una nova estació de tren “moderna, funcional i ben connectada”. Ahir, un any i mig més tard del previst, es va inaugurar.

En aquella nota, l’alcalde, Pere Granados, assegurava que es treballava en la creació d’una connexió amb l’eix central del corredor mediterrani, gràcies a un tram d’1,5 km amb doble ample de via des de l’estació de Salou-PortAventura, fins al ramal ferroviari procedent de Tarragona, “tal com estava previst en l’estudi informatiu del Ministeri de l’any 2001”.

D’això, res de res, Salou té una estació per la qual amb prou feines hi passen trens, i si n’hi venen, encara és gràcies a PortAventura!

El que ahir es va inaugurar és una estació monumental per a un servei residual. Per als salouencs que necessiten el tren el missatge és clar: cal continuar anant a Vila-seca.

Aquesta estació és la metàfora perfecta de la gestió de Granados: grans anuncis, maquetes vistoses, retòrica d’alta volada, moltes fotos… però, en realitat, una desconnexió total amb la realitat i un desinterès flagrant pel transport públic. Salou no només ha perdut la línia de la costa; s’ha quedat amb una estació decorativa.

Amb aquest alcalde, Salou no és cap nus ferroviari: és un cul-de-sac.