divendres, 28 de juny del 2024

L’estrany cas de l’onanisme municipal

 


Perdó per la tortura de fer-vos saber d’aquests afers. Teniu la sort de no ser els meus contactes, amics i saludats del Facebook.

Aquí teniu la meva correspondència més íntima amb l’Ajuntament.

Espero que algú s’adoni que el premi Petxina Tancada al qual Salou accedia enguany i que finalment s’ha endut PortAventura és poc. Podem dir que no solament es perjudica la informació, són encara més orientats cap al mutisme amb les persones.

 

CAS ORDENANCES INVENTADES DEL PADRÓ MUNICIPAL: CAROLINA FIGUERAS PIJUÁN


CITO text resposta Sr. Moreno: A-2. Consulta de caràcter general resolta per la Comissió Permanent del Consell d’Empadronament en la sessió de 29 de juny de 2023… “En consecuencia, aunque el solicitante del empadronamiento sea copropietario de la vivienda, si su cónyuge ya estaba empadronado previamente se necesitará su autorización”.

 

Veig que no han parat esment al fet que el copropietari de l’habitatge és el meu germà menor i jo ja hi residia des de finals de gener; no es mi cónyuge.

 

CITO text resposta Sr. Moreno: B-3. “En conclusión el solicitante del empadronamiento no puede desplazar la carga de la prueba de la residencia al Ayuntamiento”.

 

Un altre text en negreta, dirigint l’atenció i molt errada, ja que solament he dit i reitero que l’Ajuntament no em va donar la informació com a primera solució de demanar una inspecció policial, tal com m’aconsella la Generalitat de Catalunya basat en les instruccions tècniques a tots els ajuntaments de l’estat per part de l’Institut Nacional d’Estadística. En cap moment he desplaçat la càrrega de la prova a l’Ajuntament. He posat de manifest la seva ineptitud per a informar i donar solucions abans d’acudir a una autorització d’una altra persona, del tot discriminatòria, com a dona major d’edat.

 

El seu text, amb aquests enunciats que no tenen res a veure amb el meu cas, denota una certa condescendència i manca d’atenció, ja que m’ha donat una resposta estàndard i no aplicada al meu cas. Per altra banda, en el seu document ningú demana disculpes pels judicis de valor pel que fa a la meva personalitat —que no conducta— per alguna treballadora de les finestretes de padró a l’OAC, ni respon a les meves tres preguntes finals de l’escrit de 19-3-2024 fetes a Alcaldia, Igualtat i Padró, i que torno a repetir.

 

- A: Sota quin criteri legal van obligar-me a presentar un document que la Generalitat i l’Estat espanyol no estableixen com necessari?

- B: Hauré de fer altres consultes paral·leles a les institucions governamentals superiors en futures gestions de caràcter municipal, per tal de garantir els meus drets com a ciutadana catalana i espanyola?

- C: Si el meu germà no haguera signat l’autorització, l’Ajuntament de Salou haguera denegat l’empadronament?

 

Vull saber com acaba la resolució d’aquesta normativa amb una persona que no obté l’autorització del resident més antic. Llàstima que el meu servei gratuït pels veïns i visitants, durant vuit anys, no sigui prou per haver-me guanyat el respecte i la cordialitat de l’Ajuntament com a 'retornada a casa'. Amb això no suggereixo cap tracte de favor però sí una resposta digna. En vista de la ineficàcia i indiferència que aplica, mitjançant els seus representants, considero que la seva ordenança sembla massa aleatòria i irregular, m’ha perjudicat en una situació d’estrès acumulat i en el temps que perdo per defensar els meus drets.

Per tal de no menystenir, responguin, si us plau, és el seu deure.

Salutacions cordials.

 

RESPOSTA DEL SENYOR MORENO:

En relació amb el vostre escrit presentat el dia 4 de juny de 2024, amb registre d’entrada número 14.214, en el que exposa una queixa per la disconformitat en la tramitació del seu empadronament, em remeto a la resposta enviada el dia 4 d’abril de 2024, amb registre de sortida número 5.526.

 

RES!

No es dignen contestar.

Tret que continuï aquesta història, per la via del síndic de greuges —i temps em sobra per entretenir-me— no sabré mai per la paraula oficial dels representants del consistori si tenim dret a empadronar-nos encara que el més antic resident en l’habitatge no ho autoritzi.

Segons la llei, sí que es pot.

Em sembla menyspreu, però tant em fa, és la seva dignitat i credibilitat com entitat la que queda mal parada, no la meva.

Tot un cas d’onanisme municipal.

Carolina Figueras Pijuán, directora artística-coreògrafa i creativa. Autora del llibre Memorias de una corista.